onsdag 16 november 2011

SVERIGE-ENGLAND

Igår bar det av till Wembley arena för att bevittna när Sverige krossade England i en vänskapsmatch (tänkte vi.....) Vi kirrade biljetter bara två dagar innan för att vi inte kunde boka själv eftersom vi inte är skrivna i England, så när vår värdmamma fick reda på att vi ville gå var hon så söt och bokade åt mig och Sydney, och åtta(!!) andra. Dock satt vi mitt i engelska hejarklacken, svenska hejarklacken var på andra sidan så långt bort från oss man kunde komma.... men det var fett ändå... Vi skrek oss hesa och hejade som aldrig förr tills alla omkring blev irriterade. Tråkigt nog förlorade ju Sverige med 1-0, personligen tycker jag inte alls att dom spelade bra överhuvudtaget, Zlatan vad gjorde han?! Sverige har ju inte förlorat mot England på 43 år och just när vi är där och kollar så förlorar dom, vad är det för stil egentligen!? Men trots förlusten var det väldigt kul och värt!! Det var 48 800 människor där och kollade, fett mycket för att vara en vänskapsmatch.

Vi gick in för det rejält, okej inte alla men jag och några till målade Sverigeflaggan i halva ansiktet med ansiktsfärg. Hade tyvärr inte med mig min kamera på matchen så får bli en dålig och väldigt ful cambild bara för att visa vilket taggat och supportande fan jag är. Jag hoppas att jag kan sno lite bilder av Selma eller Hampus som hade med sig kameror. 


PUSSHEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar