onsdag 16 maj 2012

British

Det enda min värdis pratar om är diamond jubilee day (som firar att drottningen suttit vid tronen i 60år) den andre juni. Hon och hennes väninna ska nämligen anordna ett tradionellt streetparty dagen till ära. Jag har fått uppgift att anordna lekar för alla barn, vet inte riktigt om det passar mig, enda leken jag kan komma på är små grodorna, hur gör man den på engelska?!

Iallafall igår kom Teresa (värdis) hem med varsin tröja till mig och roomie Hanna som vi måste ha på oss på streetpartydagen.
Ska matcha med mitt iphoneskal och tygväska tänkte jag.. Patriot

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har drömt om att få börja på Svenska skolan länge nu... dock har jag hela nian kvar. Men jag har lite frågor till dig :)
    Betalade du/din familj skolavgiften eller gjorde din kommun det?
    Går du i 1:an 2:an eller 3:an?
    Vilken linje går du? Om du går natur, är det svårt? mycket plugg?

    /Clara

    SvaraRadera
  2. http://www.kalasguiden.se/lekar/utomhuslekar-7/
    hej! här är en länk på tips på lekar med kidsen på gatan. kan tänka att du inte upplever uppdraget som din grej, men du måste anstränga dig lite - det blir kul, hälsar your mum

    SvaraRadera