onsdag 24 augusti 2011

England

Nu har jag äntligen en liten stund över och fixat internet. Gårdagen var minst sagt händelserik, Började bra med med brunch med tjejerna och sedan en stressad Moa som far runt överallt och ingenstans. Kom till flygplatsen halv 3 och var framme hos värdfamiljen kl 22. Då var jag så hungrig och trött som aldrig förr. Vi var ca 100 elever som kom från Sverige igår (resten bor i london med sina föräldrar, ca 30st) vi blev möttes av dem som jobbar på svenska skolan och delades upp i 6 bussar som körde oss till våra värdfamiljer. Jag var nästsist att gå av i min buss, så satt nog i den bussen i två timmar.... Min värdfamilj mötte mig i dörren när jag kom och gav mig lasagne och det var så gott (antagligen hade det typ vart gott med lera också för jag var sååå hungrig) Familjen är urtrevliga och har en väldigt pratglad femåring som redan har gett mig frivilligaa lektioner i engelska, spanska och geografi och sagt att jag får göra vad jag vill i huset, för hennes hus är mitt hus. Familjen pratar även spanska ååhhh, sån tur man har, kanske kommer jag klara även spanska steg 4!!!!!!

Första dagen i skolan idag!!!! Min värdmamma följde mig till Skolan, men imorgon ska jag åka själv... waaah!!! Alla är mycket trevliga och öppna!!! I morse åt jag vitt bröd, till lunch åt jag... vill ni gissa??? VITT BRÖD!!! men till middag åt jag jätte god currygryta, mhh ahhh. Fast nu har vi fixat soyamjölk och porridge oats (havregryn hehe det ordet på engelska) så i morgon blir det en riktig frukost, GRÖT!! det var typ gröt med smak, lemonlime tror jag det var ska bli spännande!!!!!


Om ni inte orkat läsa denna oklara texten kommer här lite bilder: 
Mick Jaggers hus

På rundtur i Richmond

Min gata, Wolsey Drive

Mitt rum

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt det ska bli att läsa om allt! <3 fan vad kul ! :D

    SvaraRadera