onsdag 31 augusti 2011

Alot to tell

Det finns så mycket djur här i London, jag blir lika förvånad varje gång jag ser en räv, ett rådjur, en kanin eller ekorre, eftersom dem lever så nära storstaden. Tycker så synd om rävarna, har sett flera stycken springa runt i Richmond centrum och dem är helt skabbiga, äckliga och utmärglade, stackarna dör säkert som flugor eftersom trafiken är helt crazy. Resten av ovannämda sjur har jag sett i Richmondpark, det verkar dock som ett väldigt bra ställe för djur att bo på- där hade jag bott om jag var ett djur, bara så ni vet.
Locka ut lille kaninen med morötter

Lilla räven ute i stora staden
Idag var vi ute på båttur på floden Themsen hela skolan (tror floden heter så, kan missta mig, men antagligen har jag rätt.. brukar va så.. eller eh-ah nä) Vi åkte mellan Richmond och Kingston, inte så lång tripp men trevlig. När vi var framme i Kingston hade vi delats upp i grupper med 8 pers i varje, och skulle göra en foto tävling, man skulle gestalta olika saker, exempelvis hemlängtan, skolarbete, vänskap, engelskman, förväntningar osv osv. Jag agerade fotograf av den andledningen att jag hade en kamera. Alla grupper tog väll det sådär halv seriöst.. likaså vår grupp fast bästa bilderna "får ett pris att se fram emot......" står det på lappen. Efter blev det lunch på starbucks(<3) med Alice och Selma. Sedan looking around in Kingston centrum- primark, topshop, H&M- nu ska jag säga nej till mig själv på shoppingfronten på ett tag, för nu har jag det jag behöver (intalar jag mig själv)!!!!
gestaltning-förväntningar, alltså hon är gravid om någon inte förstod det

gestaltning vänskap (OBS smygfoto!!!)

gestaltning hemlängtan- alltså han ser ledsen ut, är ensam och ringer hem.

bara en go kille som ville vara med på bild

gestaltning skolarbete- alltså skolarbete var att fota

I lördags var vi som sagt ett helt gäng inne i centrala london här är bara två random bilder från det:
fick gratis prov på oxford street, man fick 4 typ yoghurtburkar var med ren choklad... 

 
fyndade även lite idag: en luktspridare och en fotolänga

shit vad långt inlägg...

2 kommentarer:

  1. Jaaa..det artar sig, en lektion om Londons djurliv. Nu kanske vi kan få veta lite om vem David Cameron träffar och livet på 10 Downing street (heter det va?)Kul att ha en pappa som skickar kommentarer hela tiden eller, vänta tills jag ballar ur...
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. More to come! Du är redan urballad med din nya tuppkam......

    SvaraRadera