torsdag 8 september 2011

Brighton

I söndags tog min värdfamilj med mig till Brighton som ligger vid kusten och är en mycket populär stad speciellt på sommaren. Brighton sägs vara motsvarigheten till San Francisco eftersom större delen av befolkningen är HBTQ-personer. Största skillnaden mellan San Francisco och Brighton måste nog vara vädret... så här såg det ut när vi kom dit:

This is London baby........ har lärt mig att alltid ha med mig ett paraply i väskan
Vi åt traditonell söndagsmiddag på en resturang med min värdpappa Johns syster. Middagen bestod utav svampsoppa till förätt, beef med stektpotatis till huvudrätt och till efterätt någon väldigt mättande chokladkaka med kolaglass. OH så mätt jag blev.
På resturangen
På eftermiddagen blev faktiskt vädret riktigt bra, fast det var väldigt blåsigt, vi gick längst strandpromenaden till Brighton Peer där det var ett tivoli.
Som sagt inte bara regn i London!!!

Vid Brighton Pier

Åkte tekopparna med Sol, grejen var att det var bara vi på den aktraktionen så dom snurrade våran kopp hur mycket som helst, mådde ganska så illa efteråt....


det var det, back to reality- min enorma hög av plugg!

7 kommentarer:

  1. Ha,ha...jag skulle vilja se dig äta upp den portionen? Läste att ni pratat lite om överklassen. Här kommer lite kuriosa: Posh som betyder fin (typ posh friends) kommer från den tiden då engelsmännen seglade iväg på kryssningar och inte ville sitta i solen (Port Out, Starboard Home = posh). Hörde det på en lektion för länge sen, du får väl kolla upp om det stämmer? Köp nu ett gymkort så du inte går upp 20 kilo på de portionerna ;-)
    Puss pappa

    SvaraRadera
  2. Glömde...jättekul att se din värdfamilj...

    SvaraRadera
  3. If you loose one hour of sleep when you are a teenager, it can affect your brain so you will produce at a nine year old kids level

    SvaraRadera
  4. Hej min undebara moa!! Saknar dig, fast snart kommer vi ju till dig! Eller ja snart... men om ett tag i alla fall. Jag har en fråga: hur kommer det sig att din värdsyster heter Sol? Har klurat på detta länge. Är det svenska eller betyder det något helt annat där borta i utlandet? puss från din Matte

    SvaraRadera
  5. moa, det är så kul att du berättar så mycket om storbrittanien, stort och smått, nyttigt och kuriosa. mera info, vill jag ha om hur det är att bo i London// pussisar

    SvaraRadera
  6. visste du att mer än 10 % av biblioteken i storbrittanien är nedläggningshotade? Manchesters uniteds tränare tycker att fotbollsspelarna ska släpa sig till bibban och läsa en bok istället för att twittra så mycket. Rädda ett bibliotek, heter kampanjen. ettlånetips till dig när du är där nästa gång: "en halv gul sol" vet inte vad den heter på engelska, skriven av Chimananda Ngozi Adichie från Nigeria.

    SvaraRadera