söndag 11 september 2011

Drama

Waaaah lite kaos ikväll på bussen hem. Jag åkte min buss, 65:an, hem till Kingston, själv för att ingen annan skulle åt det hållet. Satt nästan längst fram i bussen och glodde på skärmen där hållplatserna kommer upp så jag inte skulle missa min hållplats, då kommer det på tre pojkar och en flicka i sådär 15-16 års åldern på, ungdomarna har inga pengar men ber om att få åka med ändå och står och diskuterar med bussföraren och säger gång på gång att dom är studenter och borde få åka med ändå med chauffören låter dom inte, två av pojkarna ger upp och går av, men den tredje pojken och flickan stannar kvar men bussföraren säger till dom att de måste gå av. Pojken skriker då :FU*CK YOU och visar fingret medan han går av och till det svarar bussföraren: DU VET INTE ENS VAD DET BETYDER!!! Jag fnissar lite tyst för mig själv, men tystnar tvärt för pojken och flickan står nu utanför och slår på bussfönsterdörren tills hela rutan krossas i miljoner bitar av glassplitter, sedan sätter dom alla fyra av i en jävla galopp där ifrån. Och för oss som satt på bussen blev det att gå av och vänta på nästa. Tyckte synd om chauffören, han såg så uppgiven ut. Sen när jag gick på den nya bussen missade jag min busshållplats ändå för att ingen tryckte på stopp.

Mitt busskort i ett fint fodral, blir lite roligare att åka buss då. (ja mamma, jag vet att mitt nagellack är fult och avskavt, har tagit bort det nu)


5 kommentarer:

  1. Synd att inte superpappan var med, hade packat ihop dem allihop och överlämnat dem till ordningsmakten. Sätt på skype ikväll...

    SvaraRadera
  2. Kan du länka till syssling Emma också på din blogg?

    SvaraRadera
  3. Moa min MOAAA, jag saknar dig så otroligt mycket. AHHHHHHHH kom hem, jek elsker deg!

    SvaraRadera
  4. Helt annan sak att höra och läsa om det.
    Herregud, vilken panik! Jag var verkligen glad att se dig idag, och att du mår bra!
    Haha, så typiskt att man missar hållplatsen i alla fall XD

    SvaraRadera