måndag 19 september 2011

CHINATOWN

I lördags var jag och några i Chinatown och åt chinamat buffe som var mer dyr än den var god, fast vårrullarna var grymt goda, dom är bara goda när dom är vegetariska och dränkta i soyasås, power to the vegetarians!!!!!!, vill vara vegetarian men känns ju inte direkt läge att bli det när man bor i en annan familj.... I china town sprang jag på min syssling Emma som är den enda jag känner som inte går på svenska skolan typ, haha denna staden är kanske inte så stor som man tror... Innan det var vi på Camden market men där regnade det och vi var för snåla för att köpa ett paraply så vi drog till oxford street där jag inhandlade ett halsband från Forever 21. Åt även frozen yoghurt för första gången i mitt sjuttonåriga liv, det var helt min grej asså!! det var himmelriket, strawberryyoghurt med små söta oreos kakor och vita chokladkulor. Vi drog vidare till london bridge på kvällen och det var ett sånt moment där man verkligen kände wow tänk att vi är i london, bor i london!! Det var väldigt vackert på kvällen men inte så kul när man inte hittar hem... Fresten min kompis sov över hos mig också och på morgonen kommer min värdsyster in och ser Alice huvud och pekar på henne och säger: What is that? Is it a doll? haha jag skrattade.
bild från Hampus blogg som jag snott hehe, nu får han lite gratis reklam här också

2 kommentarer:

  1. hej china girl, vi undrar; var exakt ligger china town i london, vilken tunnelbanestation går man av vid? och likadant prime market, var ligger den?
    A-L&HB

    SvaraRadera
  2. Hej! :) Man tar tunnelbanan till piccadillycircus för att komma till chinatown. Primemarket ligger på oxfordstreet så ta tunnelbannan till oxfordcircus.

    SvaraRadera